FANDOM

Merhaba.

Gus, nasıl yaptı bilmiyorum ama bana bir şekilde ulaşmayı başardı. Bazen o alkoliğin nasıl bu işlere kafası basıyor bilmiyorum, ama odamın hoparlöründen gelen "Psst, Alice. Uyan hadi." diyen sesiyle uykumdan uyandım. Bana bu bilgisayarın şifresini, ve bu yazdığı şeylerin nerede olduğunu söyledi. Anlaşılan bir süre Vault'a uğramayacakmış. Ve dediklerini not alıp, buraya yazmalıymışım. İşte yazıyorum.

"Tekrar dışarı çıktık. Bu kez Jayden ve DiMaggio dışında Hektor denen adam da yanımızdaydı. Geçen toplantıda aldığımız, ve muhtemelen öldürülmeye çalışıldığımız şeyi yapmak görevimizdi. Dışarıda bir yerde konuşlanmak. RadScorpion mağaraları, hali hazırda temizlendiği için en doğru yer orası olur diye düşündük. Bir çok ağır eşyayı, su toplama ünitesi gibi, yanımızda almamız gerekti. Her zamankinden 6, hatta belki 7 kat daha ağır bir yükle yolumuza koyulduk."

Aslında şu yazdıklarına dikkat ettiği kadar benle ilgilenseydin Gus, her şey çok daha güzel olurdu. Neyse...

"Mağaralar hala temizdi, ve her ne kadar şüphe etsekte Hektor'a geçen yaşadığımız olay sonrası öğrendiklerimizden biraz bahsettik. İçimden bir ses onun Overseer için özel bir görevi olduğunu, ve bunun da bize karşı casusluk yapmak gibi bir şey olduğunu söylüyordu ama neyse. O konuda pek endişe etmemize gerek yok artık. Mağaraya eşyaları taşıyıp yerleştirmek hiç olmadığı kadar kolay oldu. Nedeni ise, bizi mahveden o aşırı sıcağın artık olmayışıydı. Gerçi Hektor için hala zordu ama dışarının en berbat hallerini bilen bizler için oldukça kolay yaşanabilir bir ortam oluşmuştu. Mağaraya yerleşmeden önce Jayden ve Hektor, aşırı derecede ağır olduğu için tekerlerk izi bırakan arabanın izlerini örtmek için ayrıldılar. Bu sırada, hayatımda hiç görmediğim bir şey, belki de fırtına dedikleri şey buydu, başımıza geldi. DiMaggio ve ben mağarada korunsak da, Jayden ve Hektor geldikerinde resmen bitmiş bir haldeydiler. Üstleri başları dağılmış, ciğerlerine kum dolmuştu. Fırtına dindikten sonra eşyaları mağaraya taşıdık. Biraz sohbet ettikten sonra DiMaggio ile ben Flathead'lerin o konakladığı, ve her çıkışımızda bir şeyler aşırdığımız o yere bir göz atmaya karar verdik."

Zaten bir şeyi merak etmesen olmaz. Ben hariç. Yoksa Alice kim ki? Varsa yoksa alkol, abur ve cubur. 

"Yolda, çok enteresan bir şey oldu. Bir grup insan, karavan olduklarını söylediler, karşımıza çıktı. Onlarla biraz sohbet, biraz takas yaptıktan sonra akşam için sözleştik. Üzerimdeki giysileri ve ayakkabılarımı değiştirdim. Overseer'da bize bunu yapmamızı söylemişti zaten, üstelik ilk defa başka giysiler giymek de güzeldi. Ve dahası, akşam toplanıp içki içip kumar oynayacaktık. Belki dışarısı o kadar kötü değildir aslında. Akşam vakti onlarla buluşmak için, Flathead'lerin o mekanına gittik. Karavan ahalisi çoktan gelmişti. Burada DiMaggio biraz alışveriş yaparken ben de dışarıdaki insanların kendi icat ettikleri kart oyunlarını öğrenerek vakit geçirdim. Aslında oldukça güzeldi, içtikleri şey hariç. Eh, içki olsun da. Her şey çok güzel gidiyorken, DiMaggio bana dışarı gelmem için işaret etti. Anlaşılan Jayden ve Hektor bir radyo frekansı yakalamışlardı. Duyduklarına göre, bu insanlar bizi öldürmek istiyormuş. İşin aslı astarı tam olarak nedir bilmiyorum ama, kendimizi riske atmaktansa DiMaggio'nun aldığı cüppeleri üzerimize geçirip artık gitmemiz gerektiğini söyleyerek oradan ayrıldık. Bir süre ilerledikten sonra uzaktan bir aracın hızla geldiğini gördük ve yere yatarak saklanmaya çalıştık. Şans bizden yanaydı, bizi hiç görmediler. Ama Jayden ve Hektor o kadar şanslı -ya da akıllı- değillerdi. Önce DiMaggio ile yavaş yavaş, saklanarak ilerlesek de anlaşılan bu ikisi mağaradan çıkmışlardı. Uzaktan çok şey göremesek de, ikisinden birisini öldürdüklerini gördük. Hektor'muş öldürülen, çünkü Jayden bir şekilde kaçıp kurtulmayı başararak Vault'a geri dönmüş. Halbuki ne güzel vakit geçiriyordum, olan şeylere bak. DiMaggio ile burada kalmaya karar verdik. Ne olursa olsun, sanırım burada kalmak konusunda hem fikiriz. Zaten oraya geri dönesim de yok. Evet, burada da hayatım tehlike de ama Vault şu an daha tehlikeli."

Tehlike mi? Of Gus, neye bulaştırdın kendini yine?